Recenzie Citizen Sleeper – ciudățenie spațială

Citizen Sleeper – mai mult decât suficient pentru a te ține treaz (foto: Fellow Traveller)

Investigați o stație spațială degresată de la periferia societății în acest amestec de mecanică de joc de rol de masă și un roman vizual.

În ciuda elogiilor critice pe care le-a primit, În alte ape încă se simte ca o bijuterie trecută cu vederea a anului 2020. În multe privințe, a fost contrar fundației zgomotoase, strălucitoare și violente pe care majoritatea jocurilor și-au construit pentru ele însele – atunci când rotești cadranele și acționezi comutatoarele pe o interfață AI pentru a ajuta. xenobiolog blocat. A fost o experiență liniștită care s-a vândut greu prin capturi de ecran și trailere, spusă dintr-o perspectivă neobișnuită cu spatele, care a fost împotriva normei, prin faptul că nu i-a cerut jucătorului să exploreze direct o planetă extraterestră cu roiuri de monștri de împușcat.

Dezvoltatorul Jump Over The Age, un studio cu un singur om fondat de Gareth Damian Martin, ar putea în sfârșit să facă furori cu continuarea Citizen Sleeper. În timp ce rămâne fidel în spiritul In Other Waters, cu o interfață extinsă plină cu o mulțime de widget-uri de manipulat, opera de artă elegantă a romanului grafic, premisa captivantă și designul deschis îl fac ușor de recomandat unei rețele mai largi de jucători. Dacă sunteți un fan al SF, al jocurilor de rol de masă și al emoțiilor de gestionare a timpului, acesta ar putea deveni unul dintre jocurile tale preferate în acest an.

La început, Citizen Sleep poate părea intimidant. Jucați ca un Sleeper, o conștiință umană care a fost reprodusă într-un alt corp aparținând companiei Essen-Arp. În efortul de a scăpa de sistemul lor de control, te trezești într-un container de pe stația spațială Erlin’s Eye, în timp ce ești prins între încercarea de a supraviețui, ajutarea localnicilor cu sarcini și încercarea de a fugi de un vânător care sosește. corpul înapoi la societate.

În loc să ai control direct asupra personajului tău, întreaga experiență este jucată printr-o vedere aeriană a stației spațiale. Locurile de interes sunt pur și simplu marcatori pe care faceți clic, în timp ce personajele sunt afișate ca opere de artă statice frumos desenate de artistul de benzi desenate Guillaurme Singelin. Un cinic l-ar putea scrie ca pe o secvență lungă de meniuri, ceea ce nu este greșit, dar interfața poartă farmecul Citizen Sleep la fel de mult ca și scrisul excelent – prin design, mișcare și satisfacție de despachetare.

La început, probabil că veți avea nevoie de un moment pentru a procesa ceea ce ar trebui să faceți. Tutorialele sunt greoaie, cu ecrane de splash care returnează o mulțime de informații, ceea ce este mult mai simplu decât pare. Inspirat de jocurile de masă, inima jocului se învârte în jurul unei selecții de zaruri pe care le primiți la începutul fiecărui ciclu al zilei.

Cu acestea poți interacționa cu diferite locații, fie că este vorba de lucru în ture într-un depozit pentru a câștiga bani sau de a investi timp pentru a ajuta un personaj să progreseze în căutarea altor recompense, cum ar fi resurse pe care le poți schimba sau îmbunătăți puncte pentru personajul tău.

Sunteți limitat de numărul de acțiuni pe care le puteți efectua într-un ciclu, care este legat de cantitatea de zaruri pe care o aveți și de un indicator de stare care se epuizează treptat pe care trebuie să-l completați prin achiziționarea de stimuri scumpe. Există și un metajoc cu zarurile, cu numere mai mari oferindu-vă șanse mai mari de a finaliza cu succes o sarcină aleasă. Dacă norocul nu este de partea ta sau joci cu un zar mic, ai putea fi pedepsit cu o reducere a indicatorului de stare sau o penalizare de plată.

Hooking este actul de echilibrare stratificat prin care decideți cum petreceți fiecare ciclu pe stație. Pe măsură ce întâlniți mai multe personaje, veți jongla cu mai multe sarcini care ar putea trebui finalizate într-un anumit număr de cicluri, menținând în același timp propriul nivel de supraviețuire și energie. Nu devine niciodată prea stresant, așa cum alegi când un ciclu se termină prin întoarcerea în containerul tău de pat, dar există un puzzle convingător dedesubt, pentru a pune cap la cap cea mai eficientă utilizare a timpului tău cu zarurile și resursele pe care le-ai acumulat.

Captură de ecran a Citizen Sleeper

Citizen Sleeper – interfața este o plăcere de utilizat (foto: Fellow Traveller)

În acest sens, Citizen Sleeper este o experiență mai meditativă și mai îngăduitoare decât pare la prima vedere. În loc să accentueze urgența impunând în mod constant termene limită, gameplay-ul joacă în mare parte a doua lăutără pentru a absorbi atmosfera și călătoriile personajelor. S-ar putea să fie prea lejer și ușor pentru unii, dar scrierea ascuțită, construirea lumii și prezentarea rafinată (inclusiv o coloană sonoră plină de suflet Amos Roddy) sunt suficient de captivante încât abordarea mai puțin exigentă să pară o alegere menită să evidențieze cele mai bune calități ale jocului.

Narațiunea este locul în care Citizen Sleeper se simte cel mai bogat. Oricine este familiarizat cu cyberpunk nu va fi surprins de criticile sale asupra capitalismului și disecțiile libertății, dar este o abordare bine executată a temelor familiare. Personajele sunt punctul culminant, fiecare având un arc neașteptat sau surprinzător de mișcare. Deciziile tale în timpul secvențelor text afectează modul în care se desfășoară fiecare poveste, așa că sunt necesare repetiții pentru a vedea imaginea completă. Este chiar posibil să ratezi scenarii întregi, în funcție de cât de adânc explorezi stația.

Într-un fel, Citizen Sleeper ar putea avea mai bine stimulate vizitele de întoarcere. La început, selectați una dintre cele trei clase de caractere, fiecare cu statistici de pornire diferite care vă sporesc eficiența în anumite tipuri de sarcini. Diferențele sunt atât de minime și ușor de schimbat, totuși, se simte ca o decizie de prisos care nu trebuia să existe. Arborele de upgrade pare și el pe jumătate copt, cu unele beneficii, precum o reducere permanentă a prețului tuturor articolelor, depășind cu mult restul în ceea ce privește utilitatea.

Aceste nemulțumiri minore nu diminuează ceea ce este o experiență de joc convingătoare, bine scrisă și ciudat de compulsivă. Ca și în alte ape, ritmul lui Citizen Sleeper poate să nu atragă toată lumea, dar pentru cei care o fac, este unul dintre cele mai imaginative, revigorante și captivante jocuri narative din foarte mult timp.

Rezumatul revizuirii Citizen Sleeper

Mic de statura: Un amestec captivant de inspirații de masă și povestiri SF, ceea ce îl face unul dintre cele mai unice și mai bine scrise jocuri ale anului.

Avantaje: Scriere excelentă și o distribuție memorabilă de personaje. Buclă de joc captivant. Prezentare îngrijită, de la muzică la interfață, care te atrage în universul său.